söndag 15 maj 2016

Blog 6

Hej!

Den här veckan har det mest varit fokus på att lägga in det sista och eventuella buggfixar innan vi ska ställa ut spelet på GGC - Gotland Game Conference. Jag har jobbat på hur långt kameran har möjlighet att röra sig utanför banans gränser och hur vi visar chanser spelaren har kvar i spelet.

Jag har även gjort ett script för att bestämma svårighetsgrad och regler för hur spelaren vinner och förlorar spelet. I stort sett är det bara en enum som bestämmer vilken del av scriptet som ska köras och sen kollar scriptet vad som händer i spelet för att avgöra om spelaren har klarat av spelomgången.

Övriga uppgifter jag har tagit på mig har varit mestadels kring objekten som man integrerar med och den här veckan så la jag även till att vakterna och vetenskapsmännen ska kunna stänga av ett objekt efter en satt tid.

Det var allt för mig den här veckan!
Tack för visat intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar