söndag 1 maj 2016

BigGameProject blog 4

Hej!

I veckan har jag jobbat på ett rum-system för vårat spel och även andra saker runt omkring.
Rum-systemet är där så att vakter ska kunna höra ett objekt i ett annat rum och sedan veta vart han ska gå någonstans. Det funkar såhär, objektet bestämmer hur långt effekten ska nå med variabeln room_reach. Efter att objektet blir aktiverat skickar det till det rummet den är i att objektet är aktivt, hur långt den når och kollisions-boxen så att vakten kan nå den. efter det skickar rummet meddelandet vidare till närliggande rum som subtraherar room_reach variabeln för varje rum den passerar. När variabeln når noll så går inte signalen längre. Efter det så återställs värdera i alla rummen och spelaren kan tycka igen på objektet.

Tyvärr eftersom att vi rensade projektet försvann lite prefabs och jag har ingen bild i nuläget på hur mitt rum fungerar.

Tack för visat intresse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar