söndag 17 april 2016

Big Game Project - blog 2

Hej igen!

En till vecka i projektet har passerat och jag har jobbat men objekt som spelaren ska kunna trycka på i spelet. Målet för mig den här veckan var att få klart en grund för några scripts så jag kan applicera samma kod på så många objekt som möjligt utan att behöva ändra allt för mycket i själva koden när vi skapar nya objekt. Jag tycket att jag har uppnått det och är mycket nöjd mer resultatet, kommande veckan kommer jag applicera koden på alla objekt som jag hinner med, om inget annat dyker upp.

Alla objekt har olika värden och fyra aktiverings funktioner, för att menyn som kommer upp ska kunna söka efter olika funktioner på objektet kommer funktionerna heta likadant i alla objekten men göra olika saker beroende på vilket objekt det är. Jag försöker helt enkelt göra det så enkelt som möjligt att koppla ihop olika scripts för att få ett helt fungerande objekt i spelet.

Förhoppningsvis har jag mer att skriva om och visa nästa vecka! tack för visat intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar